استاندار همدان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای اشتغال معتادان بهبود یافته در استان خبر داد.

علی رضا قاسمی فرزاد گفت:یکی از نیاز‌های اصلی و برای بازگشت معتادان بهبود یافته به جامعه برای زندگی سالم، ایجاد شغل مناسب است که این مهم باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله توان جامعه خیران فراهم شود.

او بر همکاری مجموعه معاونت اقتصادی استانداری همدان در ایجاد فرصت‌های شغلی برای معتادان بهبود یافته تاکید کرد و گفت: می‌توان برای واحد‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی که در بکارگیری معتادان بهبود یافته پیشقدم شوند، مشوق‌ها و تسهیلات ویژه‌ای را در نظر گرفت.

استاندار همدان گفت: حضور و تردد معتادان متجاهر در سطح شهر موجب سلب امنیت روانی و آرامش مردم می‌شود ضمن اینکه این موضوع در حوزه اجتماعی آسیب‌هایی را به دنبال دارد و لذا ضروری است برای رفع این مشکل و ساماندهی این افراد، برنامه ریزی و اقدام شود.

مدیرکل بهزیستی همدان هم گفت: قرار است با بهره گیری از این اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای ۵۰۴ معتاد بهبود یافته در این استان فرصت شغلی مناسب و پایدار ایجاد شود.

محمدمهدی شاه قدمی افزود: پارسال  ۱۸ میلیارد تومان اعتبار به منظور خلق فرصت‌های شغلی برای معتادان بهبود یافته در استان همدان اختصاص یافت که با بهره گیری از آن ۳۳۴ نفر مشغول بکار شدند.

اعتبار پیش بینی شده برای اشتغال معتادان بهبود یافته در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود در حالیکه یکی از چالش‌های اصلی این افراد نداشتن ضامن بانکی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.